Its Me

Its Me

Monday, September 20, 2010

Sorotan Kajian Lepas

2000..aku tidak sedar umur semakin meningkat...why our age must increase lika a price??..it's dat include in our economic forecast??...but on dis year, i dunno i must be taken UPSR examination..Sorie,my mistaken grammatical, i'm realise it if my BI get C every examination...hahaha...Pada hari kejadian,aku duduk di atas bangku yang sentiasa bergoyang sehinggakan aku terpaksa menyokong kerusi tersebut menggunakan Kaki ku sendiri..OMG!!..After 30 minutes later, i got finished my answer sheet with Numbers and Cartoon a little bit..ahahahaha...when i remmbr it again, it so sOT!..dat y only my Science result get A all the time until my Form 5..why always science??..when my parents saw my result at school, they so happy, I dunno y??..then, my teacher said.."she have potential in Science in future"..but in Year 2004 until 2007, my teacher said "she potential in Economics Analyzer 2020"..Thanks teacher..i still remmbr all da time the power of ur words...2007 i have love someone,but it not so long only 1 years..after dat i'm rejected him..because of no "persafahaman",then i'm mostly make my parents the No.1 V.I.P in myheart and owez...2003, kenangan paling memahitkan seumur hidpuku and sampai bila2 pun ku akan mengingatinya, pemergian Peggy ak Hillary amat menyayat hati ku, penyakit SHLE telah menyebabkan dia bersama dengan orang yang kusayangi. Semenjak itu, aku bercita-cita menjadi seorang doktor, namun segalanya terbatal apabila perpindahan sekolah sains ke sastera telah menyukarkan ku mengejar cita-cita ku..Namun,aku tetap mengejar cita2 sampingan ku sebagai pengganti nama atas wang kertas suatu hari nanti..(tekalah)..hehehe..tapi hanya dreams..Kini, aku berada ditempat yang sepatutnya.Namun,aku tetap memerlukan kekuatan untuk menjadi Pemenang...tapi bagaimana??..1002 persoalan, Kenapa aku boleh melihat kehidupan diriku dan orang lain?,namun kenapa orang lain tidak melihat kehidupan ku yang sebenar??....Pernah ibu berkata.."dunia ini seperti permainan,dimana satu King diletakka atas kotak hitam,Queen Putih akan kalah", tapi dengan adanya pengawal dan kudanya,Queen dapat bertahan mengekalkan istananya"..bila aku terpikir,begitulah kehidupan manusia.Tanpa masa,cuaca dan alam,manusia tidak dapat bertahan di dunia ini.Bila matahari muncul dari barat,kita dapat agak hari akan panas, tapi bila angin bertiup dari selatan, kita dapat agak hari akan hujan..tapi dapatkah kita menilai diri kita sendiri,saudaramara,family,dan kawan dan kekasih kita??...Of course not..kerana tiada sesiapa dapat menilai harga diri dan maruah diri seperti barang di pasaran..tiada sesiapa dapat memberi dan menerima hati yang suci dan sempurna secara langsung.Tiada sesiapa akan jatuh hati dengan mudah sekiranya kita tidak mencintai diri sendiri sebelum menganggap Dia mencintai kita.Siapa yang ingin kehilangan Kawan seandainya dirampas oleh orang lain?..siapa yang ingin kehilangan Orang yang tersayang seandainya dirampas olah orang yang lebih berkuasa dan Maha Agung??..Siapa Mereka??..aku sentiasa memikirkan perkara yang sama setiapa kali merantau di negeri orang lain yang sperti "alien" bagi ku.Mengapa mereka tidak pernah memikirkan isi hati ku??..mengapa perlu aku yang sentiasa yang berkorban segalanya?Perlukah aku?...Mengapa semakin hari ekonomi negara turun naik?jenayah semakin berleluasa?di mana yang berhak mendapat sumbangan lenyap selepas muncl di kaca Tv??..Mungkin hanya perasaan ku...mimpi ku..akhirnya,persoalan tidak terjawab..Sekian terima Kasih..

No comments:

Post a Comment